środa, 9 maja 2012

Banoffee Pie

Składniki na spód:

  • 50 g rozpuszczonego masła
  • 200 g ciastek digestive,


  • 2 puszki mleka skondensowanego słodzonego, gotowane w puszkach przez 5 godziny (otrzymamy masę toffi)
  • 6 bananów
  • syrop czekoladowy do dekoracji
  • 2 duże śmietany kremówki (double cream)
  • 50 g pokruszonych orzechów laskowych 
Ciastka pokruszyć na proszek połączyć z rozpuszczonym masłem. Wyłożyć na dno tortownicy równo rozprowadzić i uklepać, ja robię to dużą łyżką. Po schłodzeniu nakładamy  mleko skondensowane rozprowadzamy równo po warstwie ciastek.

 













 Na masę toffi ciasno układamy banany przekrojone wzdłuż.

 













 Całość przykrywamy ubitą śmietanką z cukrem i szczyptą soli albo kilkoma kroplami soku z  cytryny. 

 












Wyrównujemy  wierzch długim nożem. 
















Syropem czekoladowym i orzechami dekorujemy wedle uznania. ja robię to tak :)

 









                                                                                                                                                     SMACZNEGO


Gdy mam w lodówce ugotowane mleko skondensowane zrobienie tego ciasta zajmuje mi 20 minut.

1 komentarz: